Łucznictwo: strzelanie z łuków do tarcz stałych i improwizowanych.
I pomoc na wesoło: symulacja akcji ratunkowej, konstruowanie noszy, udzielanie I pomocy oraz transport rannego w trudnych warunkach terenowych, gra samarytańska sprawdzająca zdobytą przez uczestników wiedzę.
Podstawy orienteringu: „czytanie mapy”, nauka posługiwania się busolą, odnajdywanie północnego kierunku różnymi metodami, wędrówki na orientację, nocne podchody, gry terenowe, sygnalizacja i komunikowanie się w terenie.
„Wodna olimpiada”: wyścigi rzędów, przeprawy na dętkach, turniej piłki wodnej, „Wodna siatkówka”, przelewanie wody przez dziurawe rury.
„Holi Day” (karnawał kolorów): obrzucanie się bezpiecznymi, kolorowymi proszkami zakończone sesją fotograficzną.
Szalone zajęcia sprawnościowe: wyścigi w workach, na szczudłach i nartach wieloosobowych, „Mokra siatkówka”, zadania w 3 osobowych „Spodniach Clowna”, zabawy z chustą animacyjną, Mega Bierki, Mega Domino, Mega Dobble.
Tricline: chodzenie po taśmie zawieszonej kilkadziesiąt centymetrów nad ziemią.
Wieczór filmowy: z popcornem.
Wycieczki piesze: brzegiem morza i okolicznymi duktami leśnymi.
Turnieje sportowe: bule, siatkówka, koszykówka, kometka, tenis stołowy, bilard, zajęcia gimnastyczne na plaży.
Zaawansowane gry terenowe: z fabułą i licznymi zagadkami oraz poszukiwaniem skarbu za pomocą elektronicznego wykrywacza metalu.
Zakręcone alarmy: nikt nie wie, kiedy i co go czeka.
Wycieczka gokartami rowerowymi: po Dziwnówku i jego okolicach.
„Dzień Latawców”: projektowanie, wykonanie i puszczanie latawców na plaży przy zachodzie słońca.
Plażowanie i kąpiele: w morzu (pod opieką ratownika wodnego).
Ogniska: z pieczeniem kiełbasy zakończone wieczornym biwakiem pod „gołym niebem” i obserwacją gwiazd.
Realizacja programu obozu będzie dostosowana do indywidualnych możliwości większości uczestników. Ze względu na warunki atmosferyczne i stan psychofizyczny większości uczestników program może ulec zmianie.
KADRA
Kadrę obozu stanowić będą osoby zatwierdzone w Kuratorium Oświaty i Wychowania. Wszystkie zajęcia odbywać się będą pod fachową opieką
wychowawców (1/10os), zaś zajęcia specjalistyczne prowadzone będą przez ratowników wodnych i instruktorów poszczególnych form rekreacji.
CO TRZEBA ZABRAĆ:
Legitymację szkolną, zegarek, mały plecak, śpiwór, karimatę, ciepły sweter lub polar, dres sportowy, kurtkę przeciwdeszczową, buty turystyczne, latarkę z zapasem baterii, letnie nakrycie głowy, okulary słoneczne, krem ochronny z filtrem UV, strój kąpielowy, nr PESEL.
MILE WIDZIANE:
Instrumenty muzyczne i aparaty fotograficzne.