I pomoc: symulacja akcji ratunkowej, konstruowanie noszy, udzielanie I pomocy oraz transport rannego w trudnych warunkach terenowych, gra samarytańska sprawdzająca zdobytą przez uczestników wiedzę.
Szalone zajęcia sprawnościowe: wyścigi w workach i „Spodniach Clowna”, nauka chodzenia na szczudłach i nartach wieloosobowych, zabawy z chustą animacyjną na plaży i w morzu, trickline – chodzenie po taśmie zawieszonej
kilkadziesiąt centymetrów nad ziemią.
Wodna olimpiada: ćwiczenia gimnastyczne na plaży, turnieje piłki wodnej, „baloniada”, wyścigi rzędów, przeprawy na dętkach, przelewanie wody przez dziurawe rury.
Wieczór filmowy: z popcornem.
Ozdabianie: pamiątkowych czapeczek obozowych.
Piesza wycieczka: brzegiem morza, a na koniec obserwacja zachodu słońca.
Zaawansowane gry terenowe: z fabułą i licznymi zagadkami.
Ognisko: z pieczeniem kiełbasy zakończone wieczornym biwakiem pod gołym niebem i obserwacją gwiazd.
Turnieje sportowe, plażowanie i kąpiele: w morzu (pod opieką ratowników wodnych).
Sprawnościowy tor przeszkód: selekcja przyszłych agentów.
Elementy terenoznawstwa: nauka czytania mapy, rysowanie planów i szkiców terenu, odnajdywanie północnego kierunku różnymi metodami, rozpalanie ognia.
Poszukiwania: ukrytych wskazówek, łusek, atrap pocisków i zagubionych przedmiotów zawierających informacje niezbędne do wykonania kolejnych zadań za pomocą elektronicznych wykrywaczy metalu i specjalnych macek saperskich.
Szyfry i kody: nauka szyfrowania i rozszyfrowania informacji i zagadek.
Rozwiązywanie: zagadek i rebusów podczas gier planszowych („Agent”, „Sherlook”, „Pędzące żółwie”, Pędzące ślimaki”, „Zgadnij kto to”, Wyprawa po skarb”, „5 sekund”, „Bum bum”).
Trening strzelecki: z użyciem krótkiej broni pneumatycznej, broni prymitywnej (łuki, proce) oraz karabinków i pistoletów na wodę.
Trening militarny: musztra, rzut granatem na odległość i do celu, wykonywanie zadań w terenie zagrożonym atakiem chemicznym, maskowanie.
Trening wodny: budowa jednostki pływającej, która musi utrzymać się na wodzie, przeprawy na dętkach, „bitwa morska” balonami napełnionymi wodą.
Broń biała: przygotowywanie własnej zbroi, tarczy i bezpiecznej gąbkowej broni, zakończone turniejem szermierczym.
„Test Agenta”: podsumowanie obozu – gra podczas której sprawdzone będą nabyte podczas obozu odruchy i umiejętności.
Podczas całego obozu „Mali Agenci” uczestnicy – będą zdobywać punkty za poszczególne aktywności; najlepsi dostaną gadżet „Super Agenta”, a wszyscy pamiątkowe odznaki.
WYMAGANY EKWIPUNEK:
Mały plecak, śpiwór, karimata, ciepły sweter lub polar, dres sportowy, kurtka przeciwdeszczowa, buty turystyczne, latarka z zapasem baterii, letnie nakrycie głowy, okulary słoneczne, krem ochronny z filtrem UV, spray przeciw komarom, strój kąpielowy.
MILE WIDZIANE:
Instrumenty muzyczne.