Biuletyn Informacji Publicznej CS Natura Tour sp. z o.o.

 

Podstawa prawna

Biuletyn Informacji Publicznej CS Natura Tour spółki z o.o. został opracowany zgodnie z ustawą o dostępie informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. 2020 poz. 2176) oraz z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej z dnia 18 stycznia 2007 r. (Dz. U. 2007 Nr 10 poz. 68).
Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej znajduje się pod adresem www.bip.gov.pl.

Informacje, które nie zostały opublikowane na stronie BIP są udostępniane za pośrednictwem adresu pocztowego, adresu: bip@naturatour.pl.
Wniosek o udzielenie informacji publicznej można przekazać do CS Natura Tour sp. z o.o. w jeden z poniższych sposobów:

  • Przesłać pocztą na adres: CS Natura Tour sp. z o.o. ul. Thomasa Edisona 2, 04-510 Warszawa.
  • Dostarczyć osobiście do: CS Natura Tour sp. z o.o. ul. Thomasa Edisona 2, 04-510 Warszawa z dopiskiem: BIP
  • Przesłać elektronicznie: na adres e-mail: bip@naturatour.pl

 

Redakcja Biuletynu Informacji Publicznej

CS Natura Tour spółka z o.o.

Biuro Kadr i Administracji
ul. Thomasa Edisona 2
04-510 Warszawa
e-mail: bip@naturatour.pl

W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem, istnieje możliwość kontaktu
z Inspektorem ochrony danych, za pośrednictwem adresu e-mail: iod@naturatour.pl

 

Klauzula informacyjna BIP w CS Natura Tour sp. z o.o.

Administratorem Pani/a danych osobowych jest CS Natura Tour sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie 04-510 przy ul. Thomasa Edisona 2, tel. 22 474 43 13, e-mail: bwwarszawa@naturatour.pl.

Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym możliwy jest kontakt w sprawie danych osobowych: listowny na wyżej wskazany adres korespondencyjny z dopiskiem: „Inspektor ochrony danych” bądź e-mailowy: iod@naturatour.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o dostęp do informacji publicznej na podstawie przepisów ustawy z dnia 06.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust 1 lit. c, e RODO).

Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/a dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym i kancelaria prawna.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji wniosku oraz przechowywane przez okres wskazany w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania. Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.

Przysługuje Pani/u prawo do wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie Pani/a danych do Prezesa UODO (Stawki 2, 00-193 Warszawa, uodo.gov.pl).

Podanie przez Panią/a danych osobowych jest dobrowolne i poza danymi do kontaktu, niezbędnymi do udzielenia odpowiedzi w trybie dostępu do informacji publicznej, nie jest wymagane. Brak wskazania danych kontaktowych (adres, telefon lub e-mail), na które ma zostać udzielona informacja publiczna, uniemożliwi jej przekazanie.

„CS NATURA TOUR” SP. Z O.O. z siedzibą w Warszawie rozpoczęła działalność w dniu 01 kwietnia 2000 r. na bazie funkcjonującego w strukturach PKP od 02 lipca 1997 r. – do 31 marca 2000 r. Pionu Usług Socjalnych i jest Spółką prawa handlowego.
Powstała na mocy:

  • Ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 505 z późn. zm.).
  • Ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (Dz. U. Nr 84, poz. 948 z późniejszymi zmianami).
  • Założycielski Akt Notarialny – sporządzony w Gdańsku dnia 17 stycznia 2000 r.
  • Wpisu z 18 marca 2003 r. do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzanego przez Sąd Rejonowy w Gdańsku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.

Działalność prowadzona jest na podstawie wpisów do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Pomorskiego.

Z dniem 01 grudnia 2016 r. nastąpiła konsolidacja „Kolejowego Przedsiębiorstwa Turystyczno-Wypoczynkowego Natura Tour” Spółka z o.o. oraz „CS Szkolenie i Doradztwo” Sp. z o.o.

Spółka specjalizuje się w organizowaniu wypoczynku we własnych ośrodkach wypoczynkowych zlokalizowanych na terenie kraju oraz oferuje kompleksowe usługi szkoleniowe, które realizowane są m.in. we własnych Centrach Konferencyjno-Szkoleniowych.

Przedmiotem działalności Spółki – zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności jest:

  • Działalność organizatorów turystyki, pośredników i agentów turystycznych oraz pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji i działalności z nią związane – 79
  • Zakwaterowanie – 55
  • Działalność usługowa związana z wyżywieniem – 56
  • Produkcja artykułów spożywczych – 10
  • Reklama, badanie rynku i opinii publicznej – 73
  • Działalność wydawnicza – 58
  • Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi – 47
  • Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków – 41
  • Roboty budowlane specjalistyczne – 43
  • Działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką – 90
  • Działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna – 93
  • Wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze od układów klimatyzacyjnych – 35.30.Z
  • Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany – 49.39.Z
  • Działalność usługowa wspomagająca transport lądowy – 52.21.Z
  • Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek – 68.10.Z
  • Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi – 68.20.Z
  • Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie – 68.32.Z
  • Działalność usługowa związana z utrzymaniem porządku w budynkach i zagospodarowaniem terenów zieleni – 81
  • Wynajem i dzierżawa – 77
  • Uprawy rolne, chów i hodowla zwierząt, łowiectwo, wyłączając działalność usługową – 01.
  • Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane – 85.59.B
  • Technika – 85.32.A
  • Zasadnicze szkoły zawodowe – 85.32.B
  • Pozostałe drukowanie – 18.12.Z
  • Introligatorstwo i podobne usługi – 18.14.Z
  • Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych – 62.09.Z
  • Stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja – 70.21.Z
  • Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania – 70.22.Z
  • Pozostałe badania i analizy techniczne – 71.20.B
  • Pozostała działalność związana z udostępnianiem pracowników – 78.30.Z
  • Działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura – 82.11.Z
  • Wykonywanie fotokopii, przygotowywanie dokumentów i pozostała specjalistyczna działalność wspomagająca działalność biura – 82.19.Z
  • Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów – 82.30.Z
  • Szkoły wyższe – 85.59.A
  • Nauka języków obcych – 85.59.A
  • Działalność wspomagająca edukację – 85.60.Z

Kapitał zakładowy Spółki „CS NATURA TOUR” sp. z o.o. wynosi 87 298 560,00 zł i dzieli się na 121 248 udziałów.

100% udziałów jest w posiadaniu Spółki PKP SA.

 

Źródło: KRS

2022 04 20 Schemat organizacyjny

Organami spółki „CS Natura Tour” sp. z o.o. są:

  • Zgromadzenie Wspólników
  • Rada Nadzorcza
    Przewodniczący Rady Nadzorczej – Mikołaj Grzyb
    Członek Rady Nadzorczej – Agnieszka Joanna Gonczaryk
    Członek Rady Nadzorczej – Andrzej Krzysztof Melon
  • Zarząd Spółki
    Prezes Zarządu – Jolanta Sobczyk
    Członek Zarządu – Wojciech Brzeski

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej dla CS Natura Tour sp. z o. o. powstała w celu realizacji obowiązku wynikającego z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Spółka CS Natura Tour sp. z o.o. jako podmiot dysponujący majątkiem publicznym, ma obowiązek udostępniania wszystkich informacji o sprawach publicznych, z wyjątkiem informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych. Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdej osobie.

Zapoznanie się z informacją jest możliwe poprzez wybór właściwego odnośnika z menu usytuowanego po lewej stronie serwisu Biuletynu Informacji Publicznej spółki.

Jeżeli poszukiwana informacja nie znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej zapraszamy do korzystania z serwisu internetowego CS Natura Tour spółki z o.o. pod adresem www.naturatour.pl.

Fundacja Grupy PKP wspiera najmłodszych – integracyjny wyjazd do Karpacza dla dzieci dotkniętych powodzią

Dzieci z terenów powodziowych ze Skorogoszczy wyjechały na wypoczynek do Karpacza dzięki wsparciu „CS NaturaTour” sp. z o.o. i Fundacji Grupy PKP.

Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Skorogoszczy miała okazję udać się na kilkudniowy wypoczynek do Karpacza dzięki współpracy „CS NaturaTour” sp. z o.o. i Fundacji Grupy PKP. „CS NaturaTour” sp. z o.o. zapewniła zakwaterowanie w jednym ze swoich ośrodków, tworząc bezpieczne i komfortowe warunki na czas pobytu, natomiast Fundacja Grupy PKP zorganizowała transport dzieci do Karpacza. To jedna z wielu form wsparcia powodzian realizowanego przez Fundację Grupy PKP i spółki z grupy PKP.

– Powódź, która dotknęła południowe regiony Polski, m.in. Głuchołazy, Lądek-Zdrój, Nysę, Kłodzko, Prudnik i dziesiątki mniejszych miejscowości, spowodowała zniszczenia domów, szkół oraz innej infrastruktury. Od pierwszych dni powodzi Fundacja Grupy PKP oraz spółki będące w grupie PKP aktywnie włączyły się w organizację pomocy potrzebującym. Również Natura Tour zadeklarowała swoją pomoc w tym zakresie. Obecnie „CS Natura Tour” sp. z o.o. gości w ośrodku wypoczynkowym „Stokrotka” w Karpaczu blisko 100 dzieci ze szkoły w Skorogoszczy. Wspomniana szkoła ucierpiała w wyniku powodzi. Dzieci w ośrodku mają zagwarantowany tygodniowy pobyt wraz z wyżywieniem. Wierzę, że taka pomoc jest ważnym i istotnym krokiem do powrotu najmłodszych do normalności – mówi Jolanta Sobczyk, prezes zarządu „CS Natura Tour” sp. z o.o.

 – Dzieci z terenów dotkniętych powodzią szczególnie potrzebują naszego wsparcia. Cieszymy się, że możemy pomóc im na chwilę zapomnieć o trudnościach i zapewnić beztroskie chwile w Karpaczu. To nie tylko okazja do wypoczynku, ale także do nawiązania nowych przyjaźni oraz poszerzenia wiedzy – dodaje prezes zarządu Fundacji Grupy PKP Radosław Konieczny.

Podczas pobytu dzieci mają okazję uczestniczyć w licznych wycieczkach i lekcjach terenowych, m.in. z pracownikami Karkonoskiego Parku Narodowego, co pozwala im poznać bogactwo przyrody regionu. Zwiedzanie Muzeum Karkonoskich Tajemnic, udział w grze terenowej oraz lekcje w muzeum geologicznym Skarby Ziemi Juna czy wizyta w Muzeum Zabawek to szansa na zdobycie wiedzy a także  rozbudzenie ciekawości świata.  W wyjeździe w dwóch turach uczestniczy blisko 100 dzieci.

– Serdecznie dziękuję za możliwość zorganizowania tego wyjazdu dla moich uczniów. Dzięki życzliwości i wsparciu pani menedżer ośrodka „Stokrotka” Marioli Dziedzickiej oraz personelu, nasi uczniowie czują się bezpiecznie i są otoczeni opieką. Przy wsparciu również lokalnych turystycznych firm w Karpaczu program wyjazdu wzbogacił się o dodatkowe zajęcia i atrakcje. Jestem wdzięczna wszystkim za pomoc. Ten wyjazd jest dla naszych uczniów wyjątkowym doświadczeniem – podsumowuje Renata Pawlus, dyrektor szkoły.

Dotychczas w związku z powodzią Fundacja Grupy PKP angażowała się w różnorodne działania pomocowe. Współorganizowała m.in. transport wody oraz artykułów higienicznych, a także prowadziła zbiórkę finansową i zbiórkę darów rzeczowych. Dodatkowo, wraz ze studentami z warszawskich uczelni zorganizowała akcję wolontariatu, w ramach której wolontariusze pomagali w usuwaniu skutków powodzi.

Zebraliśmy prawie 100 tys. złotych! Dziękujemy każdemu, kto oddał 1,5% na szczytny cel

Fundacja Grupy PKP pozyskała rekordową kwotę blisko 100 tys. zł z rozliczeń 1,5% podatku dochodowego za 2023 r. Otrzymane środki wesprą m. in. budowę Hospicjum dla Dzieci w Wołominie.

Fundacja Grupy PKP jako instytucja posiadająca status Organizacji Pożytku Publicznego ma możliwość pozyskiwania co roku środków z wpłat 1,5% podatku dochodowego. Dzięki hojności darczyńców, tegoroczna kwota wynosi blisko 100 000 złotych i jest najwyższa ze wszystkich otrzymanych w historii Fundacji.

– Naszym celem związanym ze zbiórką 1,5% podatku było wsparcie budowy Hospicjum dla Dzieci w Wołominie. To inicjatywa niezwykle ważna i szlachetna. Dlatego chylimy czoła przed wszystkimi darczyńcami, którzy zechcieli wesprzeć to jakże potrzebne dzieło pomocy. – podsumowuje wyniki akcji Radosław Konieczny, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP.

Hospicjum dla Dzieci to nowa jednostka Hospicjum Opatrzności Bożej w Wołominie prowadzonego przez Księży Orionistów. Placówka zapewni opiekę najmłodszym  pacjentom. Pomysł na rozszerzenie działalności o budynek hospicjum dziecięcego zrodził się z rosnącej potrzeby stworzenia takiego miejsca w województwie mazowieckim. Wieloletnia działalność Hospicjum oraz zaufanie, którym darzą opiekunów placówki rodziny podopiecznych, pozwoliły na zebranie funduszy.

– Dziękuję w imieniu swoim, jak i naszych przyszłych podopiecznych – chorych dzieci, dla których powstaje to miejsce. Hospicjum to nie tylko mury, ale także bezpieczeństwo, którego nasi podopieczni potrzebują najbardziej. Zebrane fundusze pomogą w pokrywaniu kosztów prac wykończeniowych w budynku Hospicjum dla Dzieci w Wołominie – mówi ks. Dariusz Czupryński, dyrektor placówki.

Pozyskane z 1,5% podatku środki zostaną także przeznaczone – zgodnie z celami szczegółowymi – na wsparcie dwóch podopiecznych Fundacji Grupy PKP, którzy wskutek wypadków losowych wymagają stałej i bardzo kosztownej rehabilitacji. Ich codzienna walka dzięki darczyńcom stanie się łatwiejsza. – Nie mogę wyjść z podziwu,  że na świecie jest tylu dobrych ludzi, ludzi, którzy wciąż pomagają mi stanąć na nogi i wspierają mnie od wielu lat. Dziękuję z całego serca wszystkim i każdemu z osobna – mówi Wojciech Mikos, jeden z podopiecznych Fundacji. Bardzo ciężka i niezwykle kosztowna rehabilitacja to jedyna nadzieja dla Wojciecha na zwiększenie mobilności.

– Turnusy rehabilitacyjne są bardzo drogie. Tak samo sprzęt. Zbiórka 1,5% to sposób, abym mógł dalej walczyć o swoją sprawność – zaznacza Maciej Surówka, kolejny z podopiecznych, który wskutek wypadku komunikacyjnego utracił władzę w nogach. Jego nadzieja nie gaśnie, a nowoczesne sposoby rehabilitacji dają realną możliwość, aby jego marzenie się spełniło.

Kwota blisko 100 tysięcy złotych to rekord Fundacji Grupy PKP, która jako OPP funkcjonuje od 2017 roku. Z tytułu 1,5% podatku wpłynęło do Fundacji dotychczas łącznie 370 000 złotych.

powodz

Siła braci kolejarskiej! Fundacja Grupy PKP zebrała 27 000 złotych dla rodziny tragicznie zmarłego maszynisty

Dzięki Waszej hojności Fundacja Grupy PKP pozyskała kwotę 27 tysięcy złotych dla rodziny tragicznie zmarłego maszynisty. Zebrane środki pozwolą wesprzeć edukację dzieci śp. Rafała Kamińskiego.

– Dziękujemy za każdą złotówkę, dziękujemy za zaangażowanie braci kolejarskiej i solidarną postawę! W obliczu tragedii, jaka spotkała rodzinę Rafała, kolejarze kolejny raz stanęli na wysokości zadania. Dziękuję w imieniu Fundacji jak i rodziny Rafała Kamińskiego – podsumował zbiórkę Radosław Konieczny, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP.

Rafał Kamiński, maszynista Kolei Mazowieckich sp. z o.o. zginął na służbie w wyniku tragicznego wypadku. Na przejeździe kolejowo-drogowym w Ołtarzewie na trasie między Ożarowem a Błoniami pod pociąg prowadzony przez Rafała wjechał samochód ciężarowy. Rafał osierocił dwójkę dzieci.

Kolejarze powodzianom – działania pomocowe Fundacji Grupy PKP

Fala gwałtownych opadów doprowadziła do krytycznej sytuacji w południowej części Polski. Wiele miejscowości zostało zalanych, mieszkańcy stracili dobytek życia. Działania pomocowe uruchomione przez Fundację Grupy PKP wsparły osoby poszkodowane w powodzi.

Jesteśmy poruszeni tragedią tysięcy osób, którym woda zabrała niejednokrotnie dobytek życia. Jednak teraz najistotniejsze, by zrobić możliwie najwięcej dla ofiar kataklizmu. Dlatego Fundacja Grupy PKP włącza się w ogólnopolską akcję pomocową – mówił Radosław Konieczny, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP w pierwszych dniach, apelując do braci kolejarskiej i wszystkich ludzi dobrej woli do wspólnej pomocy poszkodowanym w powodzi.

Powódź, która dotknęła m.in. Głuchołazy, Lądek-Zdrój, Nysę, Kłodzko, Prudnik i dziesiątki mniejszych miejscowości, spowodowała zniszczenia domów, infrastruktury oraz ujęć wodnych. Tysiące osób zostało zmuszonych do ewakuacji, a wiele rodzin straciło cały dorobek życiowy.

Każdy gest ma znaczenie

Jednym z pierwszych działań pomocowych wdrożonych przez Fundację Grupy PKP było uruchomienie zbiórki finansowej, której celem szczególnym jest bezpośrednie wsparcie powodzian. Gromadzone fundusze od darczyńców pomogą w realizacji kolejnych działań pomocowych dla najbardziej poszkodowanych w powodzi.

W pierwszym tygodniu po zalaniu, kiedy zapotrzebowanie na produkty pierwszej potrzeby było największe, Fundacja Grupy PKP zakupiła 24 tony wody butelkowanej marki Primavera. Przy współpracy z Energop Sochaczew sp. z o. o. woda pitna została przetransportowana w bardzo krótkim czasie do hubu pomocowego we Wrocławiu, skąd trafiła do najbardziej potrzebujących. Spółka WARS S.A. włączyła się do działań, zakupując wodę butelkowaną oraz artykuły higieniczne takie jak ręczniki papierowe czy papier toaletowy. W tym samym czasie wśród pracowników Grupy PKP na terenie całej Polski trwała organizowana przez Fundację Grupy PKP zbiórka darów rzeczowych. Z samej Warszawy do punktów zaopatrzeniowych w województwach dolnośląskim i opolskim trafiły m. in. artykuły spożywcze z długim terminem przydatności, artykuły higieniczne i sanitarne, środki czystości, podstawowe artykuły medyczne, ale też koce, komplety pościeli, termosy, ładowarki uniwersalne czy płyty indukcyjne.

Fundacja Grupy PKP nie zapomniała o najmłodszych powodzianach. W transportach przekazane zostały kolorowe książeczki z postacią Beniego – maskotki Fundacji. Materiały zostały wykorzystane w organizacji czasu dzieci, dla których sytuacja była bardzo trudna i często niezrozumiała.

Sytuacja na terenach dotkniętych kataklizmem bardzo szybko się zmienia, a  tym samym potrzeby osób poszkodowanych. Kiedy woda opadła, a pierwsze niebezpieczeństwo minęło, dla mieszkańców zalanych terenów rozpoczął się kolejny rozdział życia: powrót do normalności.

Zmieniające się potrzeby wymagają zmiany działania

Skutki powodzi są katastrofalne. Potrzeba pomocy na terenach zalanych, na miejscu – w neutralizowaniu skutków powodzi rosła z każdym dniem. Również chęć wsparcia wśród braci kolejarskiej.

Fundacja Grupy PKP zaangażowała się w działania wolontaryjne. Pierwszą grupą wolontariuszy, która wyposażona przez Fundację Grupy PKP w odpowiedni sprzęt, ruszyła na południe Polski, byli pracownicy PKP Intercity S.A. Zakład Południowy. Grupa kolejarzy pojechała do Bodzanowa, gdzie wspierała w działaniach porządkowych mieszkańców. Wolontariusze oczyszczali m.in. posesje z błota oraz śmieci naniesionych przez falę powodziową.

Ale nie tylko kolejarze zdecydowali się na pomoc powodzianom. Fundacja Grupy PKP wraz z samorządami studenckimi warszawskich uczelni uruchomiła wspólną akcję wolontariatu, której celem było niesienie pomocy osobom poszkodowanym.

W ramach akcji blisko 270 wolontariuszy-studentów wyjechało na zalane tereny. Głównym miejscem ich działań była gmina Paczków w województwie opolskim. Transport wszystkich osób wraz ze specjalistycznym sprzętem finansowanym przez Fundację zapewniło PKP Intercity S.A. Spółka przygotowała dodatkowe wagony przeznaczone tylko na potrzebę akcji wolontariatu.

–  Od pierwszych dni powodzi Fundacja Grupy PKP włącza się intensywnie w pomoc osobom, które w jej wyniku ucierpiały. Wciąż przekazujemy powodzianom artykuły pierwszej potrzeby, a teraz dodatkowo we współpracy z Grupą PKP oraz studentami warszawskich uczelni ruszamy, by już na miejscu, na terenach popowodziowych pomagać mieszkańcom w sprzątaniu następstw klęski żywiołowej – mówił o akcji wolontariatu Radosław Konieczny, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP. – Jestem pod wrażeniem tego, jak szybko i w ogromnej liczbie młodzi ludzie odpowiedzieli na apel o wsparcie. Bardzo Wam za to dziękuję.

Dzięki samorządom studenckim do działania ruszyli, w trzech turach, studenci Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Politechniki Warszawskiej. Do trzeciej tury studentów dołączyli pracownicy spółek z Grupy  PKP, by tym samym w ramach wolontariatu pracowniczego uczestniczyć w działaniach porządkowych na terenach powodziowych.

„Każda złotówka ma ogromne znaczenie i może zmienić życie osób dotkniętych powodzią”

To nie koniec działań pomocowych Fundacji Grupy PKP. Dzięki funduszom zgromadzonym w trakcie zbiórki możliwy będzie zakup produktów, które są niezbędne dla funkcjonowania osób poszkodowanych oraz które pomogą im w powrocie do normalności.

Obecnie rozpoznawane są potrzeby osób zamieszkujących tereny popowodziowe. Fundacja Grupy PKP jest w stałym kontakcie z pracującymi na miejscu służbami, które od początku weryfikują zmiany zachodzące w zapotrzebowaniu na wsparcie.

– Każda złotówka ma ogromne znaczenie i może zmienić życie osób dotkniętych powodzią. Dziękujemy każdemu, kto wpłacił darowiznę na rzecz pomocy powodzianom. Fundusze pomogą  w powrocie do normalności ofiarom kataklizmu – opisuje cel wykorzystania środków finansowych  Radosław Konieczny, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP. 

InterModal2024: Innowacje i zrównoważony rozwój w transporcie przyszłości

Rozpoczęła się VI Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna InterModal2024. Wydarzenie, którego temat brzmi: „Transport intermodalny w kolejowo-morskich łańcuchach logistycznych”, zgromadziło ekspertów, przedsiębiorców oraz przedstawicieli najważniejszych instytucji związanych z logistyką i transportem. Fundacja Grupy PKP wsparła organizację konferencji.

Celem konferencji, która odbywa się od 16 do 18 września w Warszawie, jest omówienie najważniejszych zagadnień związanych z obsługą terminali portów morskich, które aktualnie stanowią istotny element obsługi potoków ładunków w Polsce. Głównymi tematami, na których koncentrują się prelegenci to: rozwój infrastruktury portowej i lądowej, nowe kierunki rozwoju transportu intermodalnego oraz rola systemów IT w procesach przewozowych i przeładunkowych. Jest to wydarzenie istotne dla branży kolejowej, ze względu na dużą przepustowość transportu szynowego i możliwości związane z rozwijaniem sektora intermodalnego przez spółki z branży kolejowej. 

Obecny na wydarzeniu Radosław Konieczny, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP podkreślił: ─ Konferencja InterModal2024 jest wyjątkową okazją do integracji systemów transportowych w UE i stanowi platformę do dyskusji na temat transportu intermodalnego, który wpisuje się w ekologiczną politykę transportową. Fundacja Grupy PKP wspiera projekty, które promują rozwój kolei. Współpraca przy takich wydarzeniach przyczynia się do rozwoju innowacyjnych rozwiązań oraz wzmacnia pozycję Polski w obszarze transportu międzynarodowego.

W VI Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej InterModal2024 biorą udział eksperci z branży transportu intermodalnego, przedstawiciele uczelni wyższych, instytucji rządowych oraz firm, które działają na rynku transportowym i logistycznym. Wydarzenie promuje transport intermodalny jako przyjazną dla człowieka i środowiska politykę transportową. Program wydarzenia obejmuje sesje plenarne, warsztaty oraz panele dyskusyjne prowadzone przez ekspertów.

Konferencję rozpoczęło uroczyste otwarcie poprowadzone przez dra inż. Jacka Pasia, prezesa SITK RP. W pierwszym dniu wydarzenia spółki kolejowe były reprezentowane m.in. przez Marcina Trelę, wiceprezesa UTK, Paweł Pawłowski, dyrektor Biura Logistyki PKP S. A., Macieja Kaczorka, członka zarządu, dyrektora ds. strategii i rozwoju PKP PLK S.A.

Według danych GUS z 2022 roku w Polsce prężnie działa 35 aktywnych terminali przeładunkowych – 31 kolejowo-drogowych i 4 morskie (morze–kolej). Kontenery są dominującym rodzajem jednostek ładunkowych, które stanowią aż 95% wszystkich przewozów. Transport intermodalny w Polsce ma ogromne szanse na dalszy rozwój, głównie dzięki korzystnemu położeniu geograficznemu naszego kraju w centrum Europy i dostępowi do Morza Bałtyckiego.

Fundacja Grupy PKP wsparła finansowo organizację VI Międzynarodowej Konferencji Naukowo─Technicznej InterModal2024. Wydarzenie poświęcone rozwojowi terminali przeładunkowych i zrównoważonej logistyce zorganizowali: Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej.

Dworzec kolejowy w Tarnowie ma patrona

9 września 2024 r. odbyło się uroczyste nadanie imienia Wincentego Witosa dworcowi kolejowemu w Tarnowie. Fundacja Grupy PKP wydała okolicznościowy folder zawierający archiwalne zdjęcia dworca.

Wincenty Witos był liderem ruchu ludowego, prezesem PSL „Piast” i Stronnictwa Ludowego oraz Polskiego Stronnictwa Ludowego. Trzykrotny premier rządu RP (1920–1921, 1923 i 1926). Odznaczony Wielką Wstęgą Orderu Orła Białego.

– To jest dla mnie szczególny moment, kiedy w 150. rocznicę urodzin Wincentego Witosa, w roku Witosa,   możemy dziś upamiętnić to miejsce, które Witos odwiedzał, w którym często bywał, ruszał stąd do najważniejszych wyzwań dla Polski. My przychodzimy upamiętnić nie dla historii, bo historia nie jest dla historyków, tak jak niektórzy próbowaliby nam wmówić, historia jest dla przyszłości, historia jest dla nas wszystkich i cieszę się, że PKP to dostrzega, że kolejarze polscy to dostrzegają. – mówił obecny podczas wydarzenia Wicepremier, Minister Obrony Narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz.

– Nadanie dworcowi kolejowemu w Tarnowie imienia Wincentego Witosa to wyraz naszej wdzięczności oraz hołdu dla jednego z ojców niepodległości Polski, trzykrotnego premiera i syna Ziemi Tarnowskiej. Wydarzenie to nabiera szczególnego wymiaru w roku, który uchwałą Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej został ogłoszony Rokiem Wincentego Witosa. – podkreślał podczas uroczystości Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury.

Dworzec kolejowy w Tarnowie został oficjalnie otwarty 20 lutego 1856 roku, jako część Kolei Galicyjskiej im. Karola Ludwika, która łączyła Kraków z Lwowem. Na przestrzeni minionego stulecia dworzec był świadkiem wielu istotnych wydarzeń w historii kraju.

– Dworce kolejowe to nie tylko obiekty użyteczności publicznej, ale często także symboliczne budynki o szczególnym znaczeniu dla danej miejscowości i jej społeczności lokalnej. Mając tego świadomość, Polskie Koleje Państwowe S.A. od 2019 r. upamiętniają wybitnych Polaków lub bohaterów zbiorowych poprzez nadawanie ich imienia wybranym dworcom. W ten sposób uhonorowane są postaci ważne w skali całego kraju lub szczególnie istotne dla lokalnej wspólnoty czy danego regionu. – mówił Dariusz Grajda, Członek Zarządu PKP S.A. Przewodniczący Rady Fundacji Grupy PKP.

W 2010 roku rozpoczęto kompleksowy remont dworca, który obejmował odnowienie elewacji, modernizację peronów oraz wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dzięki zachowaniu wielu oryginalnych elementów architektonicznych, dworzec jest również cennym przykładem architektury kolejowej XIX i XX wieku. Pozostaje nie tylko ważnym elementem infrastruktury transportowej, ale także wyjątkowym miejscem o znaczeniu kulturowym i historycznym, stanowiącym integralną część dziedzictwa miasta Tarnów i regionu tarnowskiego.

Z okazji uroczystości nadania imienia tarnowskiemu dworcowi Fundacja Grupy PKP wydała okolicznościowy folder. W publikacji obok historii dworca, znaleźć można też archiwalne zdjęcia ze zbiorów Muzeum Ziemi Tarnowskiej. Część poświęcona postaci Wincentego Witosa powstała we współpracy z Muzeum Polskiego Ruchu Ludowego oraz zawiera niepublikowane fotografie patrona dworca w Tarnowie ze zbiorów muzeum.

Uroczyste nadanie imienia Wincentego Witosa dla dworca w Tarnowie uświetnili swoją obecnością Wicepremier, Minister Obrony Narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak, Prezes Zarządu PKP S.A. Alan Beroud, Członek Zarządu PKP S.A. Dariusz Grajda. Wśród obecnych był też prawnuk Wincentego Witosa, Marek Steindel. Fundację Grupy PKP reprezentował Radosław Konieczny, prezes zarządu.

grupa pkp 2
grupa pkp
grupa pkp 1