Idzie wiosna – zadbaj o figurę spacerując po nadmorskich plażach

Dla miłośników pięknych nadmorskich krajobrazów nadchodzi najlepsza pora roku – wiosna. Gdybyśmy nie mieli zimy, wiosna nie byłaby tak przyjemna – napisała angielska poetka A. Bradstreet. Dni stają się dłuższe, a temperatury zaczynają nareszcie rosnąć. Coraz częściej myślimy o założeniu sandałów i sukienek albo T-shirtów i spodenek. I wyruszeniu przed siebie nadmorską plażą. Chociaż wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani nadejściem wiosny, niejedna osoba zauważyła, że jej sylwetka nie jest idealna. Tak więc, po miesiącach walki z trudną pogodą i zimnem w wielu przypadkach figura potrzebuje odnowy, zanim będzie można pokazać trochę więcej ciała. Przed nami Majówka. Czas wyjazdów weekendowych. Wypadów na łono natury. W końcu idzie wiosna – zadbaj o figurę spacerując po nadmorskich plażach.

Zacznij, ale powoli

Prawdopodobnie zimą ćwiczyłeś głównie w pomieszczeniach lub całkowicie pomijałeś treningi. Jednak teraz, gdy na zewnątrz robi się coraz cieplej, nie ma lepszego czasu, aby skorzystać z dłuższych dni i świeżego powietrza dbając jednocześnie o formę. Jeśli jednak nie ćwiczyłeś przez kilka miesięcy, Twoje ciało nie jest przygotowane na sportowe wyzwania. Zacznij więc ćwiczyć, ale powoli. Idealnie tutaj sprawdzą się wiosenne spacery po nadmorskich plażach.

Wiosna to cudowne przypomnienie, jak piękna może być zmiana

I czy nie ma racji L. Tołstoj, pisząc: Wiosna to czas planów i projektów. Czas porzucić siedzący tryb życia i seriale przed telewizorem. Czas zakończyć zimową hibernację pod kocykiem. Czas najwyższy zadbać o dobre samopoczucie i swoją figurę. Warto zacząć od krótkiego treningu, który można wykonać w dowolnym momencie dnia. 20-minutowy spacer, wolny bieg po okolicy, prosty zestaw ćwiczeń… Gdy już wstaniesz i zaczniesz się ruszać, może się okazać, że idziesz dłużej i dużo dalej niż planowałeś. Nie marnuj więc kolejnego wspaniałego wiosennego dnia. Omiń białe ściany siłowni i bieżnię, wybierz spacer po parku lub okolicy.

Nie odkładaj zmian na potem. Pokonaj zmęczenie i aktywuj ciało

Wiosna nie będzie czekać, aż zdecydujesz się na zmiany. Wybuchnie kolorami, zaatakuje ciepłem. A Ty możesz nie być gotów. I nie mów, że zmiany w stylu życia, wprowadzisz jutro, w przyszłym tygodniu, następnym miesiącu, po zakończeniu zimy. Możesz nie zdążyć! Ćwiczenia, światło dzienne i świeże powietrze są idealne, aby pomóc ciału i figurze w dostosowaniu się do nadchodzącej pory roku.

Tańcz, bo taniec to zdrowie i gwarancja szczupłej sylwetki

Taniec sprawia wiele radości. Nie ma znaczenia styl, umiejętności czy to gdzie tańczysz. Liczy się tylko zadowolenie oraz pozytywne nastawienie. Warto też mieć na uwadze, że regularne poruszanie się w rytm muzyki jest skuteczną drogą do idealnej sylwetki. Tańcząc, spalamy kalorie. W ciągu godziny możesz spalić 500 kcal oraz połączyć ćwiczenia aerobowe, kardio i zaangażować do pracy wszystkie grupy mięśni. W dodatku wydzielą się endorfiny – hormony szczęścia i poczujesz się wspaniale. A może spróbujesz tańczyć na nadmorskiej plaży? Sprzyja temu na pewno Ustka czy Świnoujście i możesz się zatrzymać w naszym ośrodku „Radość” lub „Meduza”.

A może masaż na poprawę figury?

Masaż jest idealny na przebudzenie organizmu po zimie. Pozwala na pobudzenie krążenia, złagodzenie napięcia, odprowadzenie limfy. Poprawia funkcjonowanie organizmu. Rozluźnione mięśnie będą mniej przylegać do otaczających je tkanek, a ciało stanie się bardziej sprężyste. Relaksujący, odprężający masaż pomaga organizmowi wydzielać hormony dobrego samopoczucia, takie jak oksytocyna. Ma ona wpływ na szybkie zmniejszenie stresu i promowanie ogólnej równowagi.

W naszym ośrodku „Radość” w Ustce, w nowej strefie zdrowotnej MED&SPA możesz doświadczyć jednego z trzech rytuałów aromatycznego odprężenia w połączeniu z cudownymi i naturalnymi kosmetykami Organique. Każdy z rytuałów jest poprzedzony peelingiem, który oczyści skórę, pobudzi zmysły i przygotuje na przyjmowanie zdrowotnego, relaksującego i antystresowego masażu.

Jesteś tylko Ty, Twoja figura i wiosna

Przedwiośnie to dobry czas na nową dietę. Posiłki powinny być dobrze skomponowane i zbilansowane pod względem kalorii, witamin oraz makro i mikroelementów. Pamiętaj, że figura nie lubi rutyny. Zrób coś dla niej, zrób coś dla siebie. Postaw na zdrowe odżywianie. Nadszedł właśnie czas, aby uprościć gotowanie, jeść świeże warzywa i owoce oraz ograniczyć do minimum spożycie przetworzonej żywności.

Woda każdej figurze energii doda!

Pamiętaj, że nawodnienie organizmu przekłada się w znacznym stopniu na dobre samopoczucie i idealną sylwetkę. Wprowadź do wiosennej codzienności nawyk noszenia przy sobie butelki z wodą oraz systematycznego picia jej małymi łykami. Odczujesz różnicę już po paru dniach, gdy skóra będzie bardziej nawilżona, promienna i młoda?.

Spróbuj czegoś nowego, nie daj się rutynie

Jedynym skutecznym treningiem jest trening, który faktycznie wykonasz. Spróbuj różnych aktywności: joggingu, pływania, pieszych wędrówek, jazdy na rowerze, sportów zespołowych, aqua aerobiku, kalisteniki. Odkryj to, co naprawdę lubisz i co sprawia Ci radość. A jeśli znajdziesz kilka ulubionych rzeczy, tym lepiej dla Ciebie i Twojego zdrowia.

Wyrwij się z domu, choć na krótką chwilę. Idź na spacer nadmorską plażą

Jeśli mieszkasz w okolicy morza, jesteś szczęściarzem. Możesz korzystać z uroków plażowych spacerów cały rok. Jeśli nie, zawsze możesz wyrwać się na krótki wypad z domu i zażyć nadmorskich kąpieli słonecznych już wiosną. Może wpadniesz do nas na Majówkę? Badania sugerują, że wielu osobom dłuższe światło dzienne poprawia nastrój, samopoczucie i energię. Dopamina, czyli neuroprzekaźnik związany z uwagą, motywacją, przyjemnością i nastrojem, wydaje się wzrastać wraz z większą ekspozycją na światło słoneczne.

Już wiosną wyrwij się z kokonu. Wyjdź na zewnątrz. Nie czekaj na lato. Bo wiosna to czas, kiedy przyroda budzi się do życia po zimie, gdy rozkwita, dodaje energii i zachęca do zmian. Ciesz się tym wiosennym, pięknym czasem.